fbpx

Bemutatkozunk!

Fontosnak tartjuk azokat az értékeket, amelyek mentén működünk a mindennapokban: ezek nemcsak irányt mutatnak, hanem motiválnak is bennünket, hogy minél több apró változást idézhessünk elő a mindennapokban.

Mi motivált titeket, amikor megalapítottátok a céget?

Mielőtt megalapítottuk a Miles Cleaning-et, 3 éven keresztül vezettem egy önkormányzati vagyonkezelő cégnél az üzemeltetést és a beszerzést.

Az ottlétem alatt, a takarítás kapcsán rengeteg problémával szembesültem, amire szerettem volna megoldást találni. Ilyenek voltak az olyan extrém esetek, mint például kilakoltatás utáni takarítások, vagy a nagyobb, 20 ezer négyzetméternyi felületek takarítása, nevezetesen az önkormányzati strandon.

Ráadásul láttam azt, hogy a piacnak égető szüksége lenne egy olyan takarító cégre, ami innovatív módon csökkenti a környezeti terhelést. Épp ezért olyan gépeket használunk, amik kevesebb vizet fogyasztanak. Valamint környezetileg lebomló, magyar gyártású Cleaneco tisztítószerekkel takarítunk. Ezzel szinte teljesen nullára redukálhatjuk a környezetbe jutó kemikáliákat, toxinokat.

Miért éppen a nonprofit formát választottátok?

Egy nyugaton már jól működő modellt szerettünk volna jobban meghonosítani itthon is. Mivel Magyarországon nincs adókedvezmény, így valójában elég nehéz ebben a formában működni – viszont nagyon inspirálólag hat a munkára.

Ha pénzügyi szempontból vizsgáljuk a dolgot, akkor egy Kft.-ben például év végén van osztalékkivétel; a nonprofit szervezet esetén azonban előre meg kell határozni, hogy az eredményt mire fogjuk fordítani.

Elsőkörben az egyik legfontosabb dolog számunkra, az etikus munkakörülmények megteremtése. Ebbe beletartozik az, hogy abszolúte “fehér” a foglalkoztatás, vagyis mindenki annyi pénzt kap, amennyi a bejelentett bére. Továbbá fontos a kollégák specifikus továbbképzése, de igyekszünk az élet más területein is segíteni őket.

Itt mire gondolsz? Tudnál mondani konkrét esetet?

Igen. Több hátrányos helyzetű, roma származású kollégát is foglalkoztatunk. Gyermekeik számára nehezen megoldható lett volna az online tanulási lehetőség a pandémia miatt, így nekik biztosítottunk számítógépeket az oktatáshoz.

Mekkora csapattal dolgoztok?

Jelen pillanatban 7 kollégával dolgozunk együtt, rajtuk kívül pedig vannak alkalmi megbízásos kollégáink is.

Mi a fő tevékenységi körötök?

Fő profilunk az ipari takarítás, és a B2B szektorban szeretnénk kiteljesedni. Nagyon szeretnénk nyitni önkormányzatok felé is, bár politikai szempontból ez nem könnyű feladat. Ugyanakkor előnyünkre szól, hogy a nonprofit szervezeti forma miatt jóval kedvezőbb áron dolgozunk, mint a konkurencia.

És hol vállaltok projekteket jelenleg? Milyen területen?

Leginkább raktárépületekben, gyártósorokon és termelőüzemekben.

Mi vezérli a CSR tevékenységet? (A CSR, a Corporate Social Responsibility rövidítése, melynek jelentése Vállalati Társadalmi Felelősségvállalás – Szerk.)

Leginkább az, hogy olyan embereknek is tudjunk segíteni, akik nem feltétlenül engedhetik meg maguknak.

Kire gondolsz?

Gondolok itt bármely idősotthonra, de önkormányzati felkérést is szívesen vennénk, ha például graffitit kellene letakarítani bármilyen középületről.

Milyen CSR tevékenységeket végeztetek munkátok folyamán? Be tudnátok mutatni pontosan a projektet, és a hatását?

Szám szerint talán 1-2 CSR tevékenység volt, az egyik a Füzesabonyi Önkormányzatnál, ahol házasságkötő termet kellett takarítanunk – ők szépen megköszönték a munkát.

Milyen megbízásokon dolgoztatok eddig, és kik voltak a megbízók? Kérlek, mesélj picit arról, hogy mire vagytok büszkék.

Főként üzleti partnerekkel dolgozunk, de az “üresjáratokban” előfordulnak olyan megbízások is, ahol magánlakásokat takarítunk. Ebben az esetben például vállaljuk a a felújítás- vagy építés utáni takarítást is.

Most már egyre több iroda is megkeres minket, de talán a legbüszkébbek a Dewa Zrt.-re vagyunk, akik már többször is megkerestek minket. De voltak extrém eseteink Csepelen is, ahol egy 1 éve üresen álló üzlethelyiséget takarítottunk ki.

És mit mondanál a leendő megbízóknak, miért válasszanak titeket?

Teljes mértékben rugalmasak vagyunk: akár hétvégén, több műszakos munkarendben is meg tudjuk oldani a takarítást – a megbízóhoz igazodva. Próbáljuk keresni azokat a lehetőségeket, hogy minél hamarabb végezni tudjunk egy adott projekttel – hiszen ez a megbízó érdeke is – persze úgy, hogy közben maximálisan profin végezzük el a munkát.

Erre a MATISZ (Magyar Tisztítás-technológiai Szövetség - Szerk.) tagságunk is bizonyíték, hiszen olyan szakértői gárdával állunk heti szintű kapcsolatban, akik már 30-40 éve a pályán vannak.

Megnyertünk továbbá egy pályázatot, így talán minden büszkeség nélkül mondhatom, hogy az ország szinte legjobb gépei állnak a rendelkezésünkre. Ezekkel a berendezésekkel pedig időt, pénzt és energiát spórolunk.

Az irodatakarítás esetében például kiemelten fontos, hogy a gépek halkak, így nem zavarjuk a dolgozókat a munkavégzésben. Továbbá mind költségek, mind elvárások tekintetében maximálisan figyelembe vesszük az ügyfeleink igényeit.

Az irodatakarítás mellett kárpitot is tudunk tisztítani, valamint padlót ápolni és felújítani, sőt akár az autóflottára is találunk megoldást.

Ha valakinek szüksége lenne tisztítószerre, termékekre, nekik például tudnátok segíteni?

Természetesen. A kapcsolati tőkénk révén higiéniai termékeket, vécépapírt, kéztörlőt, kézfertőtlenítőt is tudunk szerezni.

Van más, speciális szakterületetek is?

Igen, az egyik tankerületnek kifestettük az auláját – úgyhogy kiderült, hogy a tisztasági festésben is nagyon jók vagyunk. Ez abból a szempontból lehet érdekes, hogy a takarítás előtt nem kell külön csapatot keresni a tisztasági festésre – hiszen mi elvégezzük.

És hogyan követitek nyomon az elvégzett munkát?

Van egy ún. szolgáltatói jegyzékünk, ahol a takarítóknak le kell írniuk, hogy milyen feladatot végeztek el. Ezzel nagyon jól nyomon lehet követni, hogy ténylegesen ki és mit csinált – az ügyfelek részéről is abszolút pozitív visszajelzéseket kaptunk.

Mi a célotok a jövőre nézve?

Szeretnénk a szektor meghatározó szereplőivé válni – habár az ipari takarítás nem könnyű terep. Rövid távú célunk között szerepel, hogy sokkal több, állandó megbízást szerezzünk. Hosszú távon pedig azt szeretnénk, hogy nagyobb hangsúlyt kapjon az irodai és a lakossági jellegű takarítás.

Nem az a célunk, hogy nagyra nőjünk, inkább szeretnénk egy fenntartható, mindenki számára jó körülményt biztosítani. Legyen elégedett a kolléga, hiszen akkor jól végzi a munkáját – így pedig elégedett lesz a megrendelő is.

Volt bármilyen nehézség vagy kudarc, amivel meg kellett küzdenetek a munkátok során?

Úgy látom, hogy nagyon sok takarítócég nem a minőséggel akar kitűnni a piacon, hanem az árával. Sok esetben pedig annyira alacsony áron dolgoznak, hogy ezzel még nonprofit cégként is nehezen lehet versenyezni. Sajnos sok a képzetlen munkaerő is.

Mivel fiatalokból álló és fiatalos cég vagyunk, sajnos az idősebb megbízók is másképp tekintenek ránk. Nem minden esetben nyitottak az új technológiákra, így sajnos picit nehezebb érvényesülni a hazai szegmensben.

Sok megbízó nem tudja, mit szeretne – csak azt, hogy a terület tiszta legyen. Így nehéz kielégíteni a speciális – és a nem speciális igényeket is.

Ha egyetlen mondat lenne, amivel össze tudnátok foglalni a cég politikáját, mi lenne az?

“Senki nem követ el nagyobb hibát, mint az, aki azért nem csinál semmit, mert csak egy kicsit tudott volna tenni.” Ez a kedvenc idézetünk, Edmund Burke-től.

Hívjon most