fbpx

Készüljön az ünnepekre és az újévre, irodahelyiségei megfelelő

takarításával!

Egy gondosan kitakarított iroda inspiratív környezetet jelent az ott dolgozók számára. Ezért is különösen fontos, hogy tisztán és rendezetten hagyjuk magunk mögött a helyiséget.

A tisztaság pszichológiája

A tanulmányok szerint azok, akik rendetlen munkahelyen kénytelenek dolgozni, sokkal rosszabbul teljesítenek, motiválatlanok, és hajlamosabbak a depresszióra.


Ennek persze prózai oka van; hiszen gondoljunk csak bele: ha rendetlenség, káosz vesz körül bennünket, akkor nehezebben koncentrálunk egy-egy adott feladatra, ezért szétszórtabbak leszünk.

Sőt, a kutatások arra is rávilágítottak, hogy a munkahelyen lévő tisztaság még az életmódra is hatással lehet. A kutatásban résztvevők egy részének rendezett, a másik részének rendezetlen munkakörülmények között kellett dolgozniuk. Ezután választhattak egy alma vagy egy csoki közül. Azok, akik tiszta helyen dolgoztak, kétszer nagyobb valószínűséggel választották az almát, mint azok, akiknek kaotikus körülmények között kellett helytállniuk.


Ez nagy valószínűséggel a boldogság hormonokkal van összefüggésben. Aki olyan helyen dolgozik, ahol kellően tiszta a környezet, kevésbé van szüksége boldogsághormon-pótlékra, azaz például csokoládéra.


A fókuszáltság, és az általános elégedettség pedig sokkal jobb hatással van a termelékenységre, és a gondolkodásra is. Így hosszabb távon mindannyian jól járunk.


Most, hogy a pszichológiai tényezőket kiveséztük, nézzük meg, hogy egészségügyileg milyen hatással van az alkalmazottainkra a tiszta iroda.

Nincs többé porallergia

Sajnos a zárt térben gyakran előfordul, hogy a kollégáink viszketésre, orrdugulásra, tüsszögésre és köhögésre panaszkodnak. Ha nincsenek egyéb tünetek, akkor nem kell feltétlenül betegségre, vírusra gondolni – lehet ugyanis, hogy a poratka okozza az irritációt.


Ebben az esetben a gyakori szellőztetés, és az iroda rendszeres, szakszerű takarítása jelentheti a megoldást. Az év végi nagytakarítás alkalmával nem csak az asztalokat, székeket tisztítjuk meg, hanem a padlót is. Így a felszálló por, és a poratka által okozott irritáció minimálisra csökkenthető.

Kisebb a fertőződések esélye

Amennyiben influenzajárvány idején valaki betegen jön be dolgozni, nagyon könnyen átterjedhet a kór más kollégákra is. Ezért is fontos a rendszeres takarítás.


A kórokozók ugyanis nemcsak a levegőben terjednek, hanem a korlátokon, fémvázakon, asztalokon is, érintés útján is. Épp ezért nagyon fontos, hogy szakszerűen letakarítsunk minden helyiséget, beleértve:a

  • közlekedőket,a
  • folyosókat,a
  • lépcsőket,a
  • fürdőszobákat, a
  • mosdókat,a közös
  • étkezőt, beleértve a hűtőt és asztalokat,
  • illetve magát az irodahelyiséget is.

Nehézségek az iroda év végi takarítása során


Ahogyan a fenti példából is látszik, az év végi takarítás bizony egy igencsak nagy volumenű, embert próbáló feladat. Hiszen egy teljeskörű tisztítás során sok esetben olyan helyekre is ügyelni kell, ami év közben esetleg kiesett a látókörünkből, vagy nem volt rá kapacitásunk – ilyen lehet például az irattár is.


Azonban gyakran mégsem bízzuk ezt a feladatot külsős takarítócégekre, hiszen féltjük a használati tárgyakat. Nem is beszélve arról, hogy sok esetben az ipari takarítószerek rengeteg mérget tartalmaznak, így esély sincsa arra, hogy környezettudatos takarítási módszereket válasszunk.


Csapatunk speciális, antibakteriális készítményeket használ, és amennyiben lehet, környezetkímélő technológiát alkalmazunk a lebomló csomagolású takarítószerektől kezdve a gyógynövény-alapú koncentrátumokig. Ezenkívül az irodában lévő használati tárgyakat is 100%-os anyagmegóvással tisztítjuk meg.


Így az újévet nem csak tiszta lappal, de tiszta irodával is indíthatjuk.

További kérdése van vagy kíváncsi árainkra? Kérjen felvilágosítást munkatársunktól itt!

Hívjon most