fbpx

Nagyberuházások takarítása: milyen buktatókra érdemes figyelni?

Nagyberuházásoknak többek között azokat a projekteket tekintjük,

amelyek a bruttó 500 millió forintos értékhatárt meghaladják. Általában nagyon sok szereplő működik közre, feszes határidőket kell tartani és extra szabályozásoknak is meg kell felelni.

Ebben a cseppet sem egyszerű helyzetben számos buktatóval találkozhatunk, azonban most megosztunk pár tippet, hogy takarítócégként mi eddig milyen (elkerülhető) hibákba futottunk bele.

Az átadási időponthoz tartja magát mindenki

Kezdjük is rögtön azzal, ami szerintünk a leginkább megnehezíti az alvállalkozók, mesteremberek és minden más résztvevő dolgát: a nagyberuházásoknak általában van egy kitűzött átadási dátuma, és mindenki ehhez tartja magát, holott az egymásra épülő részmunkák miatt ez nem a legjobb felállás.

 

Az átadás előtt ugyanis időt kell szánni nem csak a takarításra, hanem az esetleges csúszásokat is érdemes belekalkulálni, illetve javításokra,

egyéb nem várt problémák megoldására is érdemes időt szánni.


Miheztartás végett, egy kb. 2000 nm-es területet 5 emberrel 4 nap alatt lehet kitakarítani (2 nap durva takarítás, 2 nap piperetakarítás). Ekkor

már nem lehet festeni, villanyt szerelni, maximum a bútorok beszerelése folyhat ekkor.

Ha nem tervezünk ezzel, akkor fordulhatnak elő például olyan szituációk, amikor a festés előtt már behordják a bútorokat, vagy amikor a takarítási munkálatok kívánt megkezdése előtt még nincs bevezetve víz az épületbe. Olyannal is találkoztunk már, hogy a piperetakarításokkor még

csőtörést fedeztek fel az épületben, de a takarításnak így is folytatódnia kellett.

 

Az egység hiánya

A fent említett jelenség sajnos magával vonzza azt, hogy a különböző munkacsoportok, pl. vízszerelők, festők stb. nem figyelnek oda a másik munkájára teljes mértékben, hiszen előfordul, hogy nekik sem állnak rendelkezésre megfelelő körülmények.

Ilyen helyzetben néha visszafordíthatatlan és igen költséges károk keletkeznek. Láttunk már olyat, hogy az ablakok felszerelése után nem távolították el a védőfóliát, azonban egy rács került a nyílászáró elé. A fólia eltávolítása így meglehetősen megnehezült, nagyon megnőtt a felület megsértésének esélye.


Milyen szempontokra figyeljünk takarítószolgálat megbízásakor?

1) Nagyberuházási projektekre való megbízáskor érdemes figyelni arra, hogy előre megtervezett időintervallumban hívjuk a takarítószolgálatot. Ezzel biztosíthatjuk, hogy a munkájukat a lehető legjobban el tudják végezni.


2) Ha valószínűnek tartjuk, hogy csúszásra lehet számítani a projektben, jó ötlet lehet rugalmas feltételeket szabni, és 1-2 ráadás napot kérni, ha szükség lenne rá.

3) Figyeljünk a hibadokumentáció pontos betartására, vezetésére is, hiszen ez alapján tudjuk majd nyomon követni az elvégzett munka minőségét, az esetleges karcolások, hibák helyét.

 

Ahol még érdemes odafigyelnünk a tervezésre: okos otthonok esetében

Okos otthonok esetében is fennáll a tervezés problémája: ha akkor hívunk takarítószolgálatot, amikor még nem működik minden berendezés, előfordulhat, hogy a takarítók nem tudnak megtisztítani minden felületet. Előfordult már velünk olyan, hogy nem tudtuk megtisztítani a redőnyt, mert a panelek még nem voltak összeállítva, és manuális kezelés híján nem volt lehetőség a redőny fel-és lehúzására.

 

Összefoglalás

A takarítás teszi fel az i-re a pontot nagyberuházásoknál, hiszen ekkor látszódik igazán a végeredmény. Ha előre megtervezzük az időpontját, és összehangoljuk a többi munkafolyamattal, minden készen fog állni az átadás időpontjára!

Ha szeretne egy rugalmas, megbízható és profi csapattal dolgozni, vegye fel velünk a kapcsolatot elérhetőségeink egyikén!

 

További kérdése van vagy kíváncsi árainkra? Kérjen felvilágosítást munkatársunktól itt!

Hívjon most